De Belgische Bouwdocumentatie
Printable version Aan favorieten toevoegen Doorsturen naar vriend of collega Bookmark and Share

Clearsight – onzichtbaar glas voor winkeletalages

 

Een winkeletalage is het krachtigste instrument om de aandacht van potentiële klanten te wekken en ze uit te nodigen om naar binnen te gaan.
Ongeacht of uw winkel een kleine of grote gevel heeft, u kunt er de mooiste artikelen etaleren voor de buitenwereld.
Voorwaarde is wel dat potentiële klanten geen hinder ondervinden van een sterke en vervelende reflectie.

Lichtreflectie

Veel winkeliers klagen dat hun etalages zo'n sterk spiegeleffect hebben, dat het winkelend publiek niet eens naar binnen kan kijken en hierdoor dus maar doorloopt.
Het verlies aan zichtbaarheid is dermate groot dat steeds meer eigenaren van winkels in het hogere segment hun etalages voorzien van Clearsight anti-reflecterend glas.

Foto : AGC, links NITZ, rechts Cafmeyer
Foto : AGC, links NITZ, rechts Cafmeyer

Onzichtbaar glas

Wat maakt Clearsight zo bijzonder? De anti-reflecterende coating van Clearsight brengt de lichtreflectie terug tot minder dan 1%. Een hele verbetering ten opzichte van de 8% van traditioneel floatglas. Clearsight spiegelt de omgeving niet en is zo transparant dat het nagenoeg onzichtbaar is.
Bovendien laat Clearsight de kleur en het uiterlijk van de geëtaleerde voorwerpen natuurgetrouw zien, dankzij een kleurweergave-index van 100%.

Upgrade naar Clearsight

Dit was ook het probleem waar Cafmeyer Gallery tegenaan liep. Men besloot daarom eerder dit jaar de galerie te upgraden naar Clearsight:
Oliver Cafmeyer, eigenaar van Cafmeyer Gallery in Knokke, België: “We besloten eerder dit jaar om de galerie een facelift te geven, omdat we van buitenaf beter zichtbaar wilden zijn.
Mensen moeten van buiten kunnen zien welke kunstwerken we in huis hebben en hoe groot onze galerie is.
De nadruk bij de renovatie lag op onze etalage op het zuiden. Die zorgde voor zoveel reflectie dat naar binnen kijken gewoon onmogelijk was.
Nadat Soliver Waregem ons de verschillende mogelijkheden had toegelicht, kozen wij voor Clearsight anti-reflecterend glas om de door ons gewilde zichtbaarheid te verkrijgen.
Ik had al eens over dit product gehoord, maar was in de veronderstelling dat het alleen in musea werd gebruikt.
Ik wist niet dat het ook gebruikt kon worden voor galerieën en winkeletalages.”
Ook NITZ Boutique in Brussel was bekend met dit probleem:
Frédéric Jeanmart, eigenaar van de chique NITZ Boutique in Brussel: “Ons grootste probleem was dat de etalageruit zo sterk reflecteerde dat mensen geen idee hadden van wat er binnen te zien was.
Om naar binnen te kunnen kijken, moest je je gezicht tegen het glas houden en je ogen met je handen afschermen.”

Overtroffen verwachtingen

“Door anti-reflecterend glas te laten zetten verwachtten we dat meer mensen voor de galerie zouden blijven staan en - nog belangrijker - naar binnen zouden komen”, aldus Oliver Cafmeyer.

Beide winkeliers stonden versteld van het resultaat. “Ik had gehoopt dat de investering zich zou terugverdienen.
Al snel nadat het glas was gezet merkte ik dat veel mensen uit de buurt onze boetiek voor het eerst ontdekten - wij waren ze niet eerder opgevallen. Ik zit hier nu al tien jaar.
Je kunt je dus wel voorstellen hoeveel verschil dat maakt!”, aldus Frédéric Jeanmart.
Oliver Cafmeyer kan dit bevestigen: “Het glas is met zeer grote precisie gezet door Soliver Waregem.
Ik vermaakte me wel om de reacties van de winkeliers hier in de straat. Ze vroegen me wanneer het nieuwe glas nu eindelijk zou worden gezet. Ik kon ze vertellen dat dat al gebeurd was!”
Hij vervolgt: “We zijn nu al een paar weken weer open en zien nu al resultaat: meer mensen blijven staan en meer mensen komen binnenlopen. Daar hadden we op gehoopt en nu zien we het ook gebeuren!”

Investering die de moeite waard is

Frédéric Jeanmart vertelt verder: “Ik kan Clearsight zonder meer aanbevelen.
Het is een fantastisch product dat ons in staat stelt onze producten echt onder de aandacht te brengen.
We zien mensen dichterbij komen, ook als ze op grotere afstand langs de etalage lopen.
In het eerste jaar nadat het glas was gezet, hadden we meer inloop en ging de verkoop omhoog.”

Oliver Cafmeyer: “Het was de investering dubbel en dwars waard. De resultaten, zowel kwalitatief als kwantitatief, overtroffen mijn stoutste verwachtingen.
Clearsight anti-reflecterend glas is wat mij betreft een absolute aanrader.
Gezien de resultaten die het heeft opgeleverd, verbaas ik mij erover dat niet meer winkeliers in het hogere segment hiervoor kiezen. Het is iets wat ik iedereen voor zijn etalage van harte kan aanbevelen.”

Vooruitblik

Clearsight is al geruime tijd de voor de hand liggende keuze voor vitrines in musea, maar de toegevoegde waarde ervan wordt inmiddels ook steeds vaker ontdekt voor vele andere toepassingsgebieden, zoals winkels, digitale borden, transport, sportvoorzieningen en woningen - overal waar een spiegeleffect ongewenst is en sublieme zichtbaarheid wordt nagestreefd.

Clearsight anti-reflecterend glas is leverbaar in een breed scala aan dikten en uiteenlopende samenstellingen.
Het kan als gehard en/of gelaagd glas worden geleverd als veiligheidsglas en kan worden gebruikt in isolatieglas.

AGC Glass Europe, een Europees leider in vlakglas
AGC Glass Europe, dat gevestigd is in Louvain-la-Neuve (België), produceert, verwerkt en verdeelt vlakglas voor de bouw (buitenbeglazing en interieurglas), de autosector en de solar-industrie.
Het is de Europese tak van AGC Glass, de grootste vlakglasproducent ter wereld, meer dan 100 locaties in heel Europa, van Spanje tot Rusland.

Vraag informatie aan van AGC Glass Europe
 
Om meer informatie aan te vragen van AGC Glass Europe kunt u het formulier hieronder gebruiken.
 
*Naam:    
*Email:    
Bedrijf:    
*Type:    
Tel.:    
*Adres:    
*Vraag:    
    (* = Verplicht veld) 
Voeg mij toe aan de verzendlijst voor de gratis Cobosystems nieuwsbrief.  
     


Zie voor andere relevante zoekbegrippen ook:

(39)Ro1(F1) - Beglazing, glas, brandwerend
(99)Xo - Producten, diverse - o.b.v. glas